Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

συνέντευξη Στ.Σπανουδάκη


Στ. Σπανουδάκης: «Καμιά φορά το χειρότερο σε πάει πιο κοντά στην αλήθεια»

Mετά από τέσσερα χρόνια «απουσίας» ο Σταμάτης Σπανουδάκης ανεβαίνει στο Ηρώδειο για μία μόνο συναυλία και μιλά για τη διαφορετική πλευρά του εαυτού του που θα μας παρουσιάσει, την πίστη του και τις μεγάλες του αγάπες που «θέλει να είναι πάντα μαζί τους», όπως είναι και ο τίτλος της βραδιάς.


Ο Σταμάτης Σπανουδάκης, τέσσερα χρόνια μετά τις τελευταίες του συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προγραμματίζει μια μοναδική εμφάνιση Ηρώδειο, την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου, παρουσιάζοντας μια διαφορετική πλευρά του, πιο ώριμη, πιο άμεση και πιο προσωπική.

Με τον τίτλο «Θέλω να ‘μαι πάντα μαζί σου», ο Σταμάτης Σπανουδάκης θα
μας παρουσιάσει καινούργιες μελωδίες και ενορχηστρώσεις, με τον ίδιο περισσότερο να «ακουμπάει» στις κιθάρες του, την Ιροντίνα (τραγουδίστρια στις «Νύφες») να γίνεται όχημα για τις καινούργιες και αγαπημένες τραγουδιστικές μελωδίες του και τους μουσικούς του, χρόνια τώρα ακούραστους μαχητές στους ρυθμούς του συνθέτη.

Θα ακουστούν κομμάτια από τον τελευταίο του δίσκο με τίτλο «Θέλω να ‘μαι πάντα μαζί σου», μερικά ακυκλοφόρητα ακόμη από το album που τώρα ετοιμάζει, αλλά και όλες οι αγαπημένες μουσικές στιγμές του.

Μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια «απουσίας», θα εμφανιστείτε ενώπιον του κοινού σας στο Ηρώδειο. Γιατί επιλέξατε αυτή τη στιγμή και αυτό τον χώρο για την «επιστροφή» σας;
Όπως τα περισσότερα σημαντικά στη ζωή μου, η στιγμή με επέλεξε. Εγώ απλώς είπα το «ναι». Δεν επιλέγω. Λέω ναι η όχι. Και είναι τόσο, μα τόσο δύσκολο το χάρισμα της διακρίσεως. Εύχομαι αυτή τη φορά να το πέτυχα.

Ποια είναι η διαφορετική πλευρά του Σταμάτη Σπανουδάκη την οποία αναφέρετε ότι θα δούμε στο Ηρώδειο;

Θα σας γελάσω. Και γελώντας, θα πάρω την κιθάρα μου και θα αγκαλιάσω το παρελθόν, το μέλλον και το μουσικό παρόν μου.

Τι ετοιμάζετε για αυτή τη βραδιά;

Έχω φύγει από αυτό πού ήμουν και οδεύω σε αυτό που θέλω να γίνω. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι θα αποτύχω για πολλοστή φορά. Η προσπάθεια όμως, με κρατάει όρθιο.

Ο τελευταίος σας δίσκος έχει τον τίτλο «Θέλω να ‘μαι πάντα μαζί σου». Τι είναι αυτό που δεν θα αφήνατε ποτέ από τη ζωή σας;

Είναι αυτά. Και είναι τρία. Ο Χριστός, η Ντόρη και η μουσική. Όλα τ´ άλλα θα τα άφηνα ευχαρίστως, για να αφιερωθώ στους αγαπημένους μου ολόψυχα.

Ο συγκεκριμένος σας δίσκος αφορά, σύμφωνα με δηλώσεις σας, στην μεγάλη σας αγάπη, τον Χριστό. Tί είναι για σας η θρησκεία και η πίστη σε αυτήν;

Η θρησκεία, όχι πολλά πράγματα. Ο Χριστός όλα. Το Α και το Ω, ο Ων, ο Ην και ο ερχόμενος. Στην εποχή μας, το τελευταίο είναι και η πραγματική ελπίδα μου.

Έχετε έναν ακόμα δίσκο στα σκαριά. Τι θα περιλαμβάνει αυτός;

Θα είναι ένας «ερωτικός» δίσκος για την Μαρία. Την πονεμένη, την αγαπημένη, την θάλασσα μου, αυτήν που είπε το μεγάλο Ναι!

Τι έχει αλλάξει στη μουσική σας αντίληψη, αλλά και σε εσάς τον ίδιο, από την ημέρα που ξεκινήσατε μέχρι σήμερα;

Μεγαλώνοντας, ανακαλύπτω πόσο λίγος βρέθηκα απέναντι στο όνειρο μου. Κι όμως, αυτό με γλυκαίνει και με κάνει να μην με παίρνω καθόλου στα σοβαρά.

Έχετε επηρεαστεί από διαφορετικά μουσικά είδη, από τους Beatles μέχρι τη βυζαντινή μουσική. Τι σας έχει επηρεάσει περισσότερο και τι λειτουργεί ως πηγή έμπνευσής σε εσάς;

Πάντα η ησυχία και οι περιπέτειες και τα ταξίδια της ψυχής μου. Τίποτε άλλο. «Τα σπλάχνα μου κι η θάλασσα, ποτέ δεν ησυχάζουν», είπε ο Εθνικός ποιητής.

Ποιος είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη στη σημερινή εποχή;

Να δημιουργεί ομορφιά.

Πιστεύετε ότι πίσω από τις σημερινές δυσκολίες, αχνοφαίνεται ένα καλύτερο μέλλον για την Ελλάδα;

Η έννοια του καλύτερου μου διαφεύγει συνέχεια. Καμιά φορά το χειρότερο σε πάει πιο κοντά στην αλήθεια.

Πώς θα ήταν το ιδανικό «μέλλον» για σας;

Περιγράφεται τέλεια από τον γλυκύτατο Ιωάννη στην Αποκάλυψή του: «Και είδον νέα γη και ουρανόν...»

Τέλος, θα θέλατε να κάνετε μια ευχή για το μέλλον;

Μην φοβάστε τίποτα και κανέναν και δίνετε λογαριασμό μόνο στον Χριστό. «Εγώ και ο Χριστός στην γη» έλεγε η γερόντισσα Γαβριηλία. Εύχομαι αναγέννηση και ειρήνη στις καρδιές μας.
- Μέρος των καθαρών εσόδων από τη συναυλία αυτή θα δοθεί στην Εστία Κοριτσιού «Φιλοθέη η Αθηναία» για την φιλοξενία, ανατροφή και μόρφωση μικρών κοριτσιών μέχρι 18 ετών, ορφανών ή από διαλυμένες οικογένειες


ΒΑΛΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου